Home TG Forums Toegankelijke recreatie Napraten DWU Toegankelijk strand 03-06-2021 Reageer op: Napraten DWU Toegankelijk strand 03-06-2021

Eelke Kelderman
Bijdrager
Aantal berichten: 2

Na de energieke DWU had ik toevallig ’s middags met een vriend in Zandvoort afgesproken. Wat was het weer heerlijk daar. Toch blijft het een zoektocht als je daar (onvoorbereid) aankomt. waar parkeer je de auto, het liefst dichtbij een goed toegankelijk strandtent? Kunnen we ergens ook dichterbij de zee komen? Waar is een toegankelijk toilet? Was hier nou ook een elektrische strandrolstoel? Ik ben dus helemaal niet bezig met vragen als waar zitten we het gezelligst of hebben ze het lekkerste broodje…
Een beetje extra ingewikkeld hebben ze het in Zandvoort gemaakt met de parkeerregels. Het blijkt dat je in Zandvoort dus op gehandicaptenparkeerplaatsen steeds maar maximaal 2 uur mag parkeren. Wie heeft dat nou weer bedacht?? Ik heb een agent aangesproken hoe ik dat moest oplossen als ik gewoon de hele middag en avond wilde blijven. Tja, dan moet u maar even de parkeerschijf verder draaien antwoord hij. Zit je eindelijk op het strand (stijle op-afgangen) en heb je een toilet gevonden. Kun je weer terug naar boven rollen, je auto inklimmen om de schijf te verzetten… pfff. Oké, parkeren is dan wel gratis. Relaxed dagje strand? Iemand connecties met de gemeente Zandvoort?