Project Description

Op 10 december vroeg hadden zo’n 25 mensen geen moeite om in het donker op te staan voor de Digital Wake Up over ‘Toegankelijk Winkelen met Kerst’.

Ervaringsdeskundige Severine Kas, die een visuele en auditieve beperking heeft, gaf voorbeelden van hoe het voor haar is om te winkelen. Die varieerden van geen hulp krijgen tot verblindende spots en het niet naar binnen mogen met hulphond en geleidestok. Daarop zei ze: ‘Strategieën zijn er voldoende, maar samen het winkelen weer leuk maken zou mooi zijn’. Haar verhaal illustreert dat het belangrijk is dat we ook vanuit de community heel hard werken aan het verhogen van de klantgerichtheid van medewerkers in grote ketens.

Ook spraken Iris Schuitemaker (MKB Toegankelijk) over hun campagne en video’s voor winkeliers, en Kennly Vink (ESI) over de 3 pijlers van Crowd Management voor toegankelijke binnensteden. Joeke van der Mei (Bartiméus Fonds) riep deelnemers op om zowel intern als extern ambassadeur te worden van de community: Samen aan het stuur!

Presentatie

Bekijk de presentatie (pdf): DWU 10-12-2020

Opname