Delen van content binnen de community Toegankelijke Recreatie

Doel en algemene richtlijnen

Content dient aan te sluiten op het doel van de community: Recreatieondernemers vanuit alle beschikbare kennis en mogelijkheden ondersteunen bij het breed toegankelijk maken van hun dagattractie, verblijfsaccommodatie of bestemming voor mensen met een fysieke, cognitieve of zintuigelijke beperking.

Content heeft relevante waarde op het snijvlak van toegankelijkheid en recreatie. Een bericht dient interessant te zijn op een van deze 3 vlakken:

  1. inhoudelijk
  2. als tip
  3. ter inspiratie

Toelichting per categorie

  1. Nieuws – weergegeven op homepage en op de pagina nieuws
    We delen nieuws…
  • vanuit de community. Voorbeeld
  • over deelnemers van de community. Voorbeeld
  • op het snijvlak van toegankelijkheid en recreatie. Voorbeeld
  1. Uitgelicht – weergegeven op homepage en op de pagina nieuws
    Deze categorie is voor best practices, interviews en achtergrondartikelen.
    Voorbeeld video en voorbeeld interview.
  2. Agenda – weergegeven op pagina agenda
    We delen evenementen die:
  • worden georganiseerd door/voor de community, zoals de Digital Wake Up. Voorbeeld
  • worden georganiseerd door deelnemers van de community. Voorbeeld
  • interessant zijn voor deelnemers van de community, op het snijvlak van toegankelijkheid en recreatie.
  1. Kennisbank – weergegeven op pagina Kennisbank – toegankelijk na inlog
    Verzameling van informatie, tools, publicaties op het gebied van toegankelijke recreatie. Bij voorkeur verwijzen we naar de originele publicatie, via een link naar de website van desbetreffende organisatie.
  2. Forum – weergegeven op de pagina Forum – toegankelijk na inlog
    Het forum is bedoeld voor onderlinge uitwisseling tussen de deelnemers. Hier kun je een vraag stellen, een onderwerp onder de aandacht brengen, hulp vragen. Ook kun je napraten over de Digital Wake Ups.

Hoe aanleveren?

  • Bekijk een voorbeeld op de website om te zien hoe een bericht er uit ziet. Bij de agenda zijn er bijv. een aantal extra invulvelden.
  • Lever de tekst aan met daarin ook duidelijk wat de link is met de community of waarom het interessant is voor deelnemers. Vermeld ook een titel en tussenkopjes. Benoem waar meer informatie te vinden is. Een bericht mag ook kort zijn met een link naar de website van je eigen organisatie.
  • Lever een foto aan die bij het bericht gepubliceerd mag worden en eventueel bij het social media bericht. Geef aan als er een bronvermelding gewenst is. Stuur ook een alt-tekst mee (beschrijving van wat er op de foto staat voor iemand die de foto niet kan zien)
    1. Afmetingen foto nieuwsbericht: 827 x 462 pixels
    2. Afmetingen foto uitgelicht: 1024 x 540 pixels
    3. Afmetingen foto agenda: 1000 x 1000 pixels
  • Mail het bericht en de foto naar: community@jointprojects.nl
  • Een bericht op het forum kun je zelf plaatsen.

Social Media

  • Social media berichten:
    Plaats je zelf iets dat interessant is voor de community? Gebruik dan de hastag #toegankelijkerecreatie en vermeld @toegankelijke recreatie.
iedereen overal plezier